Dag 7 23 februari

February 23, 2017 in Vietnam ⋅ 🌧 6 °C

Vandaag liep een beetje anders dan gepland, maar wel bijzonder. Na vertrek uit ons hotel zijn we vertrokken op weg naar de eerste activiteit van de dag: in een roeibootje door een ongerept natuurgebied waar me met een beetje mazzel een zeldzame zwarte aap met witte kont zouden kunnen spotten: komt nog slechts in twee landen op de wereld voor. En ja hoor soms zit het mee, nadat we door een grot gevaren waren en weer buiten kwamen 5x bingo!
    Na de vaartocht richting eindbestemming echter de chauffeur had bedacht om onderweg nog even een kameraad te bezoeken waarmee hij in de Vietnam oorlog tegen de Amerikanen heeft gevochten. Hier werden we zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen, we moesten blijven lunchen en even werd bijna 3 uur. Maaltijd, inclusief gefrituurde kleine vogeltjes, werd aangerukt en de tafel gedekt: zeer bijzonder om mee te maken. Aansluitend richting Mai Chau onze eindbestemming voor de homestay. Over bijzonder gesproken: een huis op palen waar we op een matras op de grond onder een klamboe slapen in een grote kamer. Normaal slaap je hier met meerdere gasten maar we hebben het rijk voor ons alleen. Maaltijd wordt bereid door de eigenaresse en daarna lekker naar ons bedje: benieuwd of we de slaap kunnen vatten.