Dag 13 25 november

November 26, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌙 22 °C

Na een dag luieren gaan we na het ontbijt weer op stap en wel met de bus naar de plaats Galle waar we eerder zijn geweest met de groep. Klinkt relaxed echter een ritje met het openbaar vervoer van 20 minuten is best een avontuur. Vlakbij ons hotel is de bushalte, we hoeven niet lang te wachten op de bus, stappen achterin, nog voordat de laatste is ingestapt geeft de bestuurder al weer gas. Staan in het gangpad en je moet je heel goed vasthouden anders lig je door de inhaalmanoeuvres van de buschauffeur zo maar in het gangpad. Vervolgens komt een mannetje langs en rekent met je af: afzetter, moesten € 1,75 voor z’n vieren betalen. Op de terugweg was dit de helft!
    Waren op zoek naar de markt echter we werden meerdere keren een andere kant opgestuurd. Dan maar wat ronddwalen, ook leuk, helaas begon het na een uurtje te regenen. Uiteindelijk de bus weer terug genomen naar het hotel waar we prima geluncht hebben. ‘s Middags leuk tuk-tuk ritje gemaakt langs een groot meer dat vlakbij ons hotel ligt, onderweg stopte de tuk-tuk bij een kruidentuin en batikwinkel in een dorpje. Helemaal leuk. Voor het eten nog langs het strand gewandeld, goed voor de kuiten en eetlust verhogend.