Zaterdag 23 november 2019

November 23, 2019 in Taiwan ⋅ ☀️ 28 °C

Vandaag vanuit het zuiden van Taiwan richting noorden via de oostkust. Langs de westkust ligt een snelweg, de high speed rail en wonen de meeste Taiwanezen; langs de oostkust moet je meer tijd uittrekken om te reizen omdat er geen snelweg is aangelegd.
    We vertrekken op tijd voor de reis van 125 kilometer waar we uiteindelijk ruim 2.5 uur over gaan doen. Hele mooie route door de bergen met schitterend uitzicht en het laatste deel rijden we langs de kust waar het water na iedere bocht weer een andere kleur blauw lijkt te hebben. Rond het middaguur arriveren we bij onze ‘gekleurde’ homestay waar we 1 nachtje zullen blijven. De eigenaar staat ons op te wachten wanneer we het erf op rijden echter spreekt, hoe verrassend, geen woord Engels. Omdat ons Chinees niet verder gaat dan Ni Hao belt hij zijn dochter die we later in de middag zullen ontmoeten: zij spreekt wel Engels. We kunnen wel al naar onze kamer: prima en het bed is boven in de loft.
    ‘s Middags gaan we naar de stad Taitung en rijden nog langs de kust. Uiteraard mag de gebruikelijke stop voor een versnapering niet ontbreken. Top locatie, tussen de kokosnotenbomen door kijken we naar de blauwe oceaan. We lopen nog wat rond en gaan terug naar het appartement omdat er nog betaald moet worden. Dit regelen we met de dochter.
    Tegen het eind van de middag weer terug naar Taitung, dat ongeveer 6 kilometer verderop ligt. Hier begint om 17:00 uur de night market. Vallen wij even met onze neus in de boter. Lekker vers gemaakte dumplings gegeten en noodles.
    Op tijd weer terug naar het appartement: morgen willen we vroeg vertrekken richting Hualien. Zelfde afstand als vandaag echter volgens het navigatiesysteem doen we er een uur langer over. We gaan het zien.