Dag 13 Franschhoek

November 13, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 22 °C

Enkele eeuwen geleden, eind 17e eeuw, kwamen de Fransen naar Franschhoek en namen in hun bagage ook wijnranken mee met als gevolg dat er vandaag de dag meerdere wijnhuizen in deze streek zijn. Voor vandaag staat de excursie wine tasting met de ‘Wine Tram’ op het programma.
    Met een Wine Tram op wielen worden we gebracht naar het meeting point Groot-Drakenstein. Afhankelijk van welke wijnhuizen je wilt bezoeken wordt de route vervolgd of met een echte tram en/of met de tram op wielen, Wij bezoeken er drie, bij de tweede gebruiken we de lunch. De locaties zijn echt mooi gelegen, het is heerlijke weer en de wijntjes zijn allemaal lekker. Voor Nelly de mooiste dag van de vakantie grapt ze. Het was een zeer geslaagde excursie met een heerlijk flesje wijn tijdens de lunch (aangeboden door de buren van #16)
    ‘s Avonds Aziatisch gegeten, ook dit was super. Onder andere stond er Sushi op het menu: volgens Esther, en zij is een kenner, de beste Sushi die ze ooit heeft gegeten.
    Al met al een top dag om niet te vergeten en absoluut geen ongeluksdag deze dertiende reis dag op de dertiende van de maand.
    Morgen is het dinsdag en gaan we op weg naar onze laatste stop, de kers op de taart: Kaapstad.