• Day 14

Salkantay Trek: Dag 3

July 21, 2018 in Peru ⋅ 🌧 7 °C

3. dag på trekket startede efter en ekstremt våd nat, hvor kæmpelyn og torden vækkede os flere gange. Og vi er altså i det peruvianerne kalder Dry Season. Men ligesom med snevejret dagen før, så forfulgte det tossede vejr os lidt endnu med en tåget og regnfuld dag. Det var heldigvis også den korteste dag på trekket og vi nåede vores camp allerede ved frokosttid. Vi gik i tørvejr den sidste times tid, men det begyndte at regne igen da vi sad og spiste vores festmåltid af en frokost. Guiden sagde at hvis det regnede lige så meget denne nat, så måtte vi køre dagen efter i stedet for at fortsætte ned af bjerget gennem junglen. Det var ikke den bedste nyhed i verden. Heldigvis viste det sig at klare op i løbet af aftentimerne. Eftermiddagen blev brugt med at varme vores ømme muskler op i nogle naturlige hot springs en times tid væk fra campen, omgivet af bjerge og en smuk solnedgang. Så der plaskede vi ellers fint rundt og strakte lår og lægmuskler ud i det varme vand😅Read more