Condorer og Cabanaconde

August 7, 2018 in Peru ⋅ ☀️ 13 °C

Efter 1,5 dag i Arequipa tog vi på tur til Colca Canyon. Vi havde bestemt os for at droppe guiden og selv trekke rundt. Så vi begav os afsted fra vores hotel en tidlig morgen (kl. 3!) med bus mod Cabanaconde. På vejen gjorde vi et stop, ved et udsigtspunkt hvor condorer hver morgen venter på morgensolen så de kan ride på de varme vinde fra kløften. Vi var heldige at se en del af dem, også ret tæt på.

Da vi derefter endte i Cabanaconde var det på med rygsækken og derudaf. Første stop var bestemt til at være en lille flække ved navn Llahuar, hvor der skulle være hotsprings og et hostel.
    Det blev til 5 timer i bjergene, under en stegende sol og med intet andet selskab end os selv.
    En fabelagtig dag med tilsvarende udsigt.

Da vi ankom, lidt trætte, til Llahuar fik vi en lille bambushytte og hoppede ellers i hotsprings for at løsne op i de ømme muskler.

I løbet af natten blæste det kraftigt op, og vi frygtede for hyttens spinkle konstruktion. Men den holdt! Frygten viste sig dog ikke at være ubegrundet, da morgenen viste at nabohyttens tag var blæst af. 🙁