• Day 34

Kaiteriteri Waka tour

April 9 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

שלום לכל הקוראים מהעתיד, הקרוב והרחוק.
    היום בבוקר קמנו וכולנו היינו נרגשים לקראת הפעילות היומית, שייט ב Waka. Waka זו ספינה מאורית בעלת שני גופים דמויי קנו המחוברים בשתי קשתות עשויות עץ. המדריך שלנו, תומס, הסביר לנו על התרבות, השפה והתפילות של המאורים. במהלך השייט תומס סיפר לנו סיפורים על האיים והחופים שראינו בדרך, ולימד אותנו את קריאות הקרב המסורתיות שנקראות Haka. קריאות הקרב ממלאות את הלוחמים והלוחמות באנרגיה ומפחידות את האויבים, אנחנו סיפקנו מראה משעשע לתיירים בספינה לידנו.
    בקצה המסלול הגענו לsplit apple rock או בעברית אבן התפוח המפוצל (כן כן זה שראינו שלשום) ואז עצרנו באחד החופים בסביבה לחטיפי פירות מיובשים ומיץ kawakawa התוסס במקצת. את עלי הkawa כבר פגשנו בטיול וקיווי (בחור מקומי) הסביר לנו על כל המעלות של הצמח המופלא הזה. זה כולל ריפוי כאבי בטן, פתרון לעצירות, פתרון לאקזמה בעור, מרחיק את ה sand fly ועוד כל מיני קסמים. אנו שוקלים לייבא אותו לארץ 😀. משם חזרנו בחתירה מתואמת חלקית אבל בקצב כפול מההלוך והגענו חזרה לחוף מבטחים. לסיכום נהננו ולמדנו המון על המאורים, בעיקר שהם אנשים מאוד נחמדים ורוחניים.
    שם המקום בו אנו נמצאים נקרא kaiteriteri, מסתבר שזו שגיאה השתרשה עם השנים.
    השם המקורי הוא Kaiteretere, שהמשמעות שלו לאכול מהר מהר. זה מסיפור על ראש השבט שראה מרחוק אויבים ואמר ללוחמים שלו לאכול מהר מהר כדי לצאת לקרב.
    למדנו בשפה המאורית הדרך להביע רבים או להדגיש זה על ידי חזרה על המילה האחרונה, לכן שמות רבים בו הם עם חזרה על ההברה או מספר הברות אחרונות.