• Day 36

Nelson to Picton

April 11 in New Zealand ⋅ 🌧 18 °C

"אירוע גשם משמעותי" עובר על ניו זילנד.
    בלילה היו רוחות סוערות וגשם סוחף שנמשכו כל היום וימשיכו להפריע לנו לטייל בימים הקרובים.

היום המשכנו ליעד הבא, האחרון באי הדרומי, Picton. מכאן נשוט לאי הצפוני במעבורת בהמשך השבוע.
    בדרך לפיקטון עברנו בנלסון, העיר הגדולה של צפון האי הדרומי, שם ביקרנו במוזיאון המקומי שהציג תערוכה של תמונות מצחיקות של חיות, וערכנו סיור במפעל שמייצר חמאת בוטנים.

בכניסה למפעל הכה ריח בוטנים קלויים באפנו, והזכיר לעודד את שיר השוקולד של הכבש ה16.
    הסיור ארך כשעה, למדנו שהמפעל מייבא את הבוטנים מאוסטרליה (70%) ומברזיל (30%). אין הבדל בטעם בין הבוטנים, למעשה אוסטרליה פשוט לא יכולה לספק את הביקוש הרב לבוטנים ולכן פנו לברזיל בהמלצת אגוד הבוטנים האוסטרלי. במפעל עצמו קולים את הבוטנים, טוחנים אותם (יש כמה דרגות טחינה שונות) ומוסיפים מלח או דבש (תלוי בפס הייצור) או כלום ולאחרונה יש סוג חדש בתוספת שוקולד. בסוף הסיור אריאל ואייל זכו שניהם בפרס על השאלות הכי טובות במהלך הסיור - חבילות קטנות של חמאת בוטנים.
    בתום הסיור היו טעימות, חמאת הבוטנים היתה חמה ישר מהמפעל וטעימה מאוד 😋, קנינו חמאת בוטנים להמשך הטיול, כמובן.