Dag 6

June 12, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 27 °C

Zagora
    Ja hoor vandaag dan echt 25 jaar getrouwd.
    En wat hebben we een heerlijke reis. Vandaag staat er een autotocht van ruim 4 uur op het programma. We rijden weer terug uit het mooie dal. Rijden door de bergen en komen in een uitgestrekt dal terecht. Het lijkt op de grand canyon maar dan in Marokko. We zien dames met een zak op hun rug met kruiden of stro, voor overgenomen naar boven.lopen. de mannen doen dit dan weer met een ezel. Ongelijkheid is hier echt nog wel een dingetje. Maar als je beseft dat er pas in 2004 een wet is aangenomen dat de uithuwbare leeftijd van 15 naar 18 is gegaan heeft het hier nog wel wat tijd nodig. De weg is prachtig. Helaas worden we een half uur voor aankomst geflitst en krijgen we een boete voor te hard rijden 73 km ipv 60. 155 dh (15euro) armer rijden we weet verder. Rond 14:00 uur komen we Zagora binnen. Er wordt ons een restaurant aan geraden en dit lijkt meer op een snackbar maar de tajine was inderdaad heerlijk. De buiten temperatuur tikt de 41 graden aan. Als we een uurtje later in het riante hotel waar ons bed bedekt is met bloemblaadjes. Lonkt alleen nog het zwembad.Read more