Marrakesh ontdekken

June 22, 2023 in Morocco ⋅ 🌙 26 °C

Hoi en welkom terug! Ik en jasmijn zijn gisteravond al vroeg op weggegaan naar Schiphol, omdat wij deze morgen om 6 uur 's ochtends vertrekken moesten. Onze rasamsterdamse taxichauffeur Alex bracht ons maar al te graag naar het vliegveld ("O Marokko? Dan kan ik jullie gewoon hier in Amsterdam afzetten!!!"). Met slaperige hoofden en verdriet om de eeuwige monetisering van het budgetvliegen, kwamen we aan in het warme en mooie Marrakesh, een stad die dus NIET de hoofdstad is van Marokko. Na een kort overleg met de taxichauffeur hadden we hem toch nog kunnen vinden, waarnaar we op weg gingen naar onze Riad, wat eigenlijk een soort stadshuis is voor de voorheen rijke elite. Tegenwoordig zijn die Riads gewoon op Booking.com te vinden.
    We lieten onze spullen achter, dronken wat thee en gingen op jacht naar eten. Een leuk tentje met een dakterras kozen we uit, die per toeval een sport sproeier had die in je gezicht spoot om af te koelen. Daarna deden we een rondje door de Souk (markt) en was het tijd voor siësta. Daarna een snel wandelingetje door de stad, om vervolgens een botanische tuin in te duiken omdat het toch wel warm is. Dit was een soort oude tuin van de sultan, erg mooi. Uiteindelijk gingen we terug naar Jemaa el Fna, het grote plein. Daar aten we spotgoedkoop, en sloten we in de Riad de dag af met studeren. Die wacht nooit namelijk. Morgen gaan we koken, en wordt het nog warmer waarschijnlijk. Duimen dus!!!
    Tot snel