Koken met Jesse

June 23, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 36 °C

Hoii allemaal,
    Vandaag begonnen we de dag vroeg, aangezien onze kookcursus werd vervroegd naar vandaag om half 10. De wekker stond om half 8 zodat Jesse een meeting kon volgen van de uni om kwart voor 8. Helaas werd er pas om kwart voor 9 ingebeld en waren wij fanatiek aan het ontbijten. Het ontbijt was heel lekker en uitgebreid. We hadden broodjes, flensjes, crêpes en cake. Ook hadden we een eitje en yoghurt. Een goeie bodem voor onze half uur zweet wandeling naar de kookcursus. De cursus begon met een bezoekje aan de slager en groente boer. Alle groente voor 8 mensen konden we afrekenen voor maar €3,50. Onze gids Nadia was super aardig en gaf ons veel tips voor Marokko zelf en het koken natuurlijk. We hebben 4 salades gemaakt, een tagine met kip en een lams gerecht. Het was allemaal heel smakelijk en leuk om te doen. De gefermenteerde citroen was onze favoriet. Helaas duurt het minimaal 3 maanden om dit te maken en had Nadia die van haar al 2 jaar staan!! Na de cursus hebben we uitgerust op de kamer en wat schoolwerk gedaan. Daarna zijn we erop uit gegaan en hebben we gegeten. Note to self: bestel geen cous cous als je medium honger hebt, want je krijgt een hele toren met eten.
    We werden ook vergezeld door een hongerig katje. Aangezien de kookcursus was verplaatst hebben we morgen nog de hele dag vrij om te doen wat we willen. We eindigen de dag met een sapje van de markt op de kamer. Tot morgen 🫶🏼 groetjesssss