Satellite
Show on map
  • Day 3

    Cykeltaxi, Vietnamsk lunch och fika.

    June 3, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

    Vi avslutade förmiddagen med en skjuts på cykel. En stackars gammal gubbe trampade runt på mig och Arvid i stan. Det gick inte så snabbt men man hann se vad man åkte förbi. Det var varmt och jag utsattes för en del rumpsvett, men det blev okej i slutändan.

    Nästa stopp var lunch på en väldigt fin restaurang. Vi fick fem rätter och jag tror inte att Arvid åt upp en enda. "Soppan var för grön, det fanns kokos i glassen och biffen var mystisk". Alla andra tyckte iallafall om det mesta och jag själv tyckte också att det var ganska gott.

    In i en mystiskt gång där mörkret tog plats, bort från allt annat förutom den mystiska stämningen, fanns ett café. Min första reaktion och tanke var "vad är det för mystiskt knarkställe som vår guide har lett oss till?", men efter ett tag tyckte jag något helt annat. Det var ett väldigt mysigt och coolt ställe där allting var återvunnet. Vi satt på ett par hjul och fick ett bord på en moped. Där njöt vi av vårt kaffe. Jag mamma och Evert beställde svart kaffe med kondenserad mjölk och is. Det var jävligt gott.
    Read more