Satellite
Show on map
  • Day 3

    Museum och tempel

    June 3, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

    Förmiddagen idag har varit väldigt händelserik. Först stack vi till Ho shi min Mauseleum där vi vandrade runt och petade på hans två hus. Vi gick även förbi Presidentens hus och där alla politiker håller till. Det var väldigt intressant men efter att man stått och gått ett tag blev man väldigt varm och benen kändes som kokta spaghettin. Max var sur och trött hela tiden och gick runt och såg allmänt deprimerad och ointresserad ut. Vi gick också förbi ett tempel och många buddistiska flaggor. Jag fick dock inte gå in i templet eftersom mina shorts var för slampiga. Pappa och jag funderade på att ta foto med en munk men eftersom vi är för stela, mesiga och svenniga, gick vi aldrig fram och frågade.

    Efter det åkte vi till ett litteratur tempel ish. Där var det trevligt. Jag visste dock inte om jag fick gå in med mina shorts så jag smugglade in mig själv, omedveten om jag fick eller ej. När jag var där passade jag också på att peta på en fågel och sköldpadda staty i hopp om ett bra skolår.
    Read more