Satellite
Show on map
  • Day 3

    En Vietnamesisk familj

    June 3, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

    På kvällen åt vi kvällsmat hos en vietnamesisk familj. Det var trevligt och familjen verkade vara ett par snälla människor. Barnen var dock en overhypad fyraåring och en dabande p12a, men de var okej ändå. Vi blev bjudna på vietnamesisk mat som var väldigt god. Jag åt det mesta och blev fett mätt.

    Det var ganska varmt i huset. De berättade att i värsta fall sov alla i det svalaste rummet eftersom det var så varmt i alla andra rum, så man blev lite varm när man satt där i den hårda soffan. Jag, Arvid, Evert och den nioåriga p12an spelade angry birds ett tag. Det var kul och jag var bättre på det än nioåringen. Men sedan bytte han till något jävla vietnamesiskt ordspel, så då var det inte kul länge.

    Max var pinsam som vanligt och råkade säga att han inte alls hade det trevligt. Han satt också som en död potatissäck.

    Vi var där i ungefär en och en halvtimme. När jag gick därifrån var jag trött och svettig, men nöjd efter dagens äventyr.

    Tyvärr tog jag inga bilder eftersom jag har viktigare saker i livet än att ta foto på allt och alla.
    Read more