Satellite
Show on map
  • Day 8

    En annan båt, lunch och fotmassage

    June 8, 2019 in Vietnam ⋅ 🌧 34 °C

    Vi hamnade på en mindre båt som såg ut som en balja. Jag och mamma hamnade i samma båt tillsammans med den bästa föraren. Han var rolig och körde bättre än de andra. Pappa och Arvid fick också testa att kasta fisknät, men båda var ganska dåliga på det. Senare hamnade jag och Arvid i samma båt med samma förare. Då fick vi testa att fiska krabbor. Jag fick två stycken, men Arvid var rätt dålig och fick inte en enda. Jag fick också chansen att hålla i dem, men det ville jag inte eftersom jag var rädd att jag skulle förlora greppet och att de skulle hoppa in i min mun.

    Efter det tog vi oss till ett ställe där vi åt lunch och fick fotmassage. Lunchen var god men vi trodde att vi bara skulle få en portion, så vi åt oss proppmätta på den. Men det visade sig att vi skulle få fem rätter till, så vi var ganska döda efter lunchen. Efteråt fick vi fotmassage och jag tyckte synd om personen som var tvungen att massera pappas fötter. I början kittlades det väldigt mycket och jag fick anstränga mig för att inte springa iväg och sparka runt. Jag tyckte att jag hanterade det ganska bra. Jag fick bita mig i tungan för att inte bryta ut i skrik och skratt. Pappa led också lite, märkte jag.
    Read more