Cykel, båt och workshop

June 8, 2019 in Vietnam ⋅ 🌧 34 °C

Idag cyklade vi till en by. Den första kilometern dog man lite eftersom det kom mopeder från alla håll och man hade ingen aning hur den fula cykeln fungerade. Den hade handbroms vilket var annorlunda. Ibland glömde man det, så i några sekunder ser man ut som en fyraåring som aldrig suttit på en cykel. Hjälmar är inte heller en prioritering hos vietnameser men vi alla överlevde tror jag. Cykeln var skön. Det gjorde lite ont i röven trots att sadeln var bekväm, men det gick bra ändå.

Vi stannade på en träskulptur-workshop där vi hittade en femtonåring som stabade en budda. Den blev fin, men han tyckte den var svinful, så vår guide fick den gratis. Vi köpte också några skulpturer i affären, har dock glömt vilken vi köpte.

Vi cyklade ett tag till innan vi kom fram till en båt. Den första biten var rolig att åka, men efter ett tag blev det tråkigt och jobbigt. Jag och Arvid gjorde bottleflip ett tag. Det var kul, men tydligen så fick vi inte göra det, så det blev långtråkigt igen.