En bullshit dag

June 12, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 32 °C

Idag var en bullshit dag. Pånkemannen vaknade med fett mycket feber. Jag och pappa är de enda som är friska och nu har det blivit en tävling om vem som är kommer hålla sig frisk längst.

Mamma och pappa åkte iväg tidigt på morgonen för att gå på en marknad. Jag tvekade på om jag skulle följa med och bestämde mig tillslut för att sova några extra timmar istället. Jag är glad att jag gjorde det valet, för mamma och pappa kom hem med ett besviket ansiktsuttryck.

Hela dagen var en roadtrip med några pauser. Vid den första pausen besökte vi ett gammalt hus. Ingen av oss visste vad som var så speciellt med huset. Så det var ganska tråkigt. Vid den andra pausen fanns femtusen hängmattor som vi hängde på. Badrummet hade ingen toalett, men vi hittade en apa istället, då blev jag gladare. Sen blev jag på dåligt humör igen när jag såg vilken liten bur den levde i.

Vi fortsatte åka bil ett tag till, tills vi kom fram till det sista stoppet. Där åt vi också lunch. För det första sög servicen och vi blev attackerade av flugor som var ännu mer besatt av mat än mig. Det kröp också in två getingar i min cola-burk. Arvid spydde också. Han gjorde konstiga ljud och sa att han hade ont i halsen. Då visste vi vad som var påväg. Mamma, pappa och Arvid sprang ut ur restaurangen och jag fick en obehaglig adrenalin som man får när någon håller på att spy. Arvid släppte en liten kräkpöl på parkeringsplatsen, sedan fortsatte vi åka bil till Saigon.

När vi kom fram till Saigon åkte mamma, pappa och Arvid till sjukhuset. Jag och Evert hängde på hotellet ett tag. De andra kom hem ganska sent så jag och Evert stack till starbucks och åt kvällsmat där.