Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag 3: Promenad och bowling

    February 22, 2022 in Sweden ⋅ ☀️ -6 °C

    Denna dagen bestämde jag mig för att ta en paus från gårdagens intensiva skidåkande. Så jag gjorde mig trygg i stugan med plugg och en bok.

    På eftermiddagen bestämde sig jag och mamma för att gå ut på en promenad. Där såg vi jättegulliga draghundar och höga berg, som man sällan skådar i Skåne. Efter vår vandring i det 3km långa promenadspåret, påbörjade vi färden hemåt. Just när mamma gladde sig över hennes läkta häl, halkade hon på is och slog i benet.

    På kvällen käkade vi på ett hamburgarställe, där jag surade över att mamma och pappa tvingat in mig i en skidlektion (efter att de lovat att de inte skulle tvinga mig). Sedan gick vi mot bowlinghallen vars kvalitet kunde ifrågasättas. Käglorna satt fast i snören och enligt hela familjen (utom pappa vara kassa bowlingskills gynnades av det) var överens om att banan lutade konstigt.
    Read more