Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dag 4: Intervju, ilska och skidlektion

    February 23, 2022 in Sweden ⋅ 🌬 0 °C

    Jag inledde dagen med en digital anställningsintervju. Det gick bra men hon frågade mig ingenting, när jag spenderade timmar igår på att skriva ett femsidors långa förberedda svar. Hursomhelst fick jag jobbet vilket var fräsigt.

    Sedan drog jag och Arvid ut i backen. Han försökte dock få in mig i en svart backe (som bara var blå i den delen som var kvar när vi svängde in). Eftersom jag knappt klarar av gröna backar, tänkte jag "hell no" och försökte vända mig därifrån medan Arvid susade ner. När jag försökte vända mig från backen ramlade jag och mina ben vreds i 180 grader. Medan jag låg där, ansiktet mot snön, blev jag riktigt förbannad. Ungefär en kvart senare lyckades jag vrida mig till en bekvämare position där jag kunde ta av mig skidorna. Sedan gick jag förbannat därifrån och påbörjade min långa färd mot barnbacken.

    Jag tog några ilskna åk innan jag ville gå hem igen. Tyvärr ledde mitt kassa lokalsinne mig till Ica. Därifrån skulle det vara omöjligt att ta mig till stugan med skidorna, så jag tog av dem. Under min långa färd hemåt, tröttnade jag och slog mig ner i en snöhög. Där surade jag, tills jag reste mig upp igen och fortsatte till stugan. Efter flera hinder (i form av hala trappor), anlände jag utmattad till stugan och tog en trevlig tupplur.

    Några timmar senare var det dags för skidlektion för mig och Arvid. Eftersom jag är en tjej full av surprises, valde jag att vara med på lektionen fastän jag envisats med att inte vara med. Där lärde vi oss att åka baklänges och snurra runt (jag åkte också en blå backe woho!).

    Därefter återvände vi till stugan, och nu sitter jag med lasagne i magen och skriver detta inlägget :-)
    Read more