Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dag 7: Lite wild and crazy

    February 26, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ -3 °C

    Som ni kanske såg, finns det ingen "dag 6". Sanningen är att jag sitter här och har helt glömt bort vad som hände den dagen. Vi åkte lite skidor, spelade shuffelboard och åt lax. Det är allt jag minns.

    Men nu lämnar vi det förflutna bakom oss och blickar fram till DENNA dagen. Jag vaknade 10.20 och chillade lite här hemma. Klockan 11.30 kom pappa hem efter sitt skidåkande (han åker literally 24/7). Då begav vi oss tillsammans ut i backen och åkte lite i DALS-backen, som är den roligaste enligt mig.

    Klockan 13 hade vi bestämt träff i våffelstugan med Arvid och mamma. Vi åt och goade oss, innan jag tog mitt första wildandcrazy-beslut: jag skulle åka Turisten - en tuff blå backe. Efter våffelpausen åkte därför jag, Arvid, pappa och Evert till toppen och gav oss ut i Turisten. Allt gick bra, och backen var ganska chill bortsett från ett random stup. Jag överlevde dock men fick ta emot lite kritik om min långsamhet av Evert. Jag anser dock inte att man ska skynda sig ner, utan pausa då och då för att observera omgivningen.

    Efter detta åket tog jag mitt andra wildandcrazy-beslut. Jag skulle åka en röd backe som heter Rödingen. Allt gick finfint här med, men återigen fick jag höra att jag var långsam. Därefter åkte vi en grön och en blå, innan vi bestämde oss för att gå tillbaka till stugan. Pappa, Evert och Arvid skulle dock ta en skicrossbacke ner. Eftersom jag var noob fick jag inte följa med, utan skulle ta the blueberry sling ner. Här tog jag mitt tredje (och största) wildandcrazy-beslut. Jag lämnade the blueberry sling och riktade istället blicken mot den röda västbacken. Här bestämde jag mig för att ta sista åket, utan att någon annan var med. Där nere mötte jag Evert och pappa, som efter lite funderingar hade listat ut vem de såg i backen. De kände igen mig genom den uppknäppta jacken och klumpiga kroppsspråk.

    Nu sitter jag hemma medan mamma och pappa lämnar tillbaka skidorna. Den sista kvällsmåltiden här i Idre blir oxfilé, och imorgon börjar vi vår roadtrip söderut.
    Read more