Satellite
Show on map
  • Day 4

    Dag 5: Plugg, skidor och buffe

    February 24, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ -2 °C

    Jag inledde dagen med en pluggförmiddag innan jag och pappa gav oss ut i backen. Det gick bra och jag åkte tre stycken blåa backar (woho). Jag fortsatte öva på att använda knäna och att inte tappa kontroll i backarna. Detta gjorde jag dock tyvärr i gröna ostbacken, men jag ramlade aldrig som tur är.

    Pappa var nära att köra in i fel backe två gånger. Först svängde han in i den så kallade "turisten 2", men jag var uppmärksam och sa att det var fel (han trodde mig först inte). En annan gång var han nära att ge sig ut i en röd backe med mig. När vi kom på hans misstag, genade vi till rätt.

    Annars var det inte mycket som hände. Vi åkte the blueberry sling (blåbärsslingan) några gånger, vilket är min favoritbacke. En gång svängde vi in i en våffelstuga, men på vägen dit fastnade mina skidglasögon i ett träd. En gren fångade upp bandet så jag rycktes tillbaka, och fick stå lutande bakåt medan jag försökte få loss bandet.

    Efter skidåkningen gav vi oss iväg till en italiensk buffe. Den var dock inte så populär bland familjen, då buffen var ovanligt dyr i förhållande till kvaliten. Sedan återvände vi hem och spelade Med andra ord.
    Read more