Fantastiske Gili Air

October 18, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Nu har vi været 2,5 dag på Gili Air. Det har været fantastisk. Først og fremmest fordi det er en lille hyggelig ø uden scootere og biler. Det meste transport foregår med hestevogn. Den første dag mødtes vi med Maria som er en kollega fra Hillerød. Hun har været her et par uger og er også vildt begejstret for øen. vi fik en masse tips til gode restauranter og dejlige steder at nyde både solopgang og solnedgang.
    Den første aften gik vi sammen ned for at se solnedgangen og efterfølgende fandt vi en restaurant hvor vi fik en fin middag og snakkede om livet og vejen og det med at holde lang ferie og være væk hjemmefra.
    Begge dage har vi været ude og snorkle. øen er kendt for at være omgivet af et rev hvor man ofte kan se skildpadder og ganske rigtigt begge dage har vi set skildpadder og en masse flotte fisk så det har været rigtig dejligt. Men her er også varmt og det er begrænset hvor mange timer man kan ligge ved stranden. Ind imellem må man hjem på værelset og nyde lidt aircondition.
    Hotellet har også en dejlig stor swimmingpool og vi får en ganske udemærket morgenmad. Man kan også låne deres cykler gratis det var nu ingen succes Jette punkterede selvfølgelig da vi var ude at køre i aftes.
    I morgen skal vi videre til øen Lombok. Vi har visum til 30 dages ophold i Indonesien men vi synes her er så dejligt så vil vi forlænge vores visum med yderligere 30 dage men det kræver at man tager til Lombok og finder imigrationskontoret og anmoder om et nyt visum og det tager altså syv dage.
    Vi håber at kunne vende tilbage til Gilli Air og nyde endnu et par uger her.