Telegraph Cove og Port McNeill

July 27, 2018 in Canada ⋅ ⛅ 13 °C

I dag skulle vi videre 200 km nord på til byen Port McNeill, hvorfra vores kajaktur starter søndag. På vejen besluttede vi os for at tage forbi Telegraph Cove, som er en lille plankeby, med et hvalforskningscenter. Det var rigtig spændede, med skeletter fra de fleste typer af hvaler og andre havpattedyr. Herefter spiste vi på Killer Whale Cafe, hvor Steffen fik en meget lille pizza, (i børnestørrelse) Derfor blev vi, til Marias glæde, nødt til at supplere med chokolase cheese cake til dessert. På køreturen til Port McNeill, skete det helt usandsynlige, at vi så en sortbjørn gå over vejen. Den var så tæt på, at vi blev nødt til at bremse op for ikke at ramme den, 6-7 meter fra os gik den ind i skoven og forsvandt. Helt fantastisk oplevelse. Da vi ankom til vores hotel, kaldet Black Bear Lodge (meget relevant navn), var vores værelse ikke klar endnu. Derfor gik vi udenfor for at se på byen. Her dukkede der med det samme 2 hvidhovedede havørne op. Herefter var vi rundt i byens butikker og fik handlet ind. Vi valgte at slappe af om aftenen, da vi skulle tidligt op næste dag.Read more