Kajaktur dag 1

July 29, 2018 in Canada ⋅ ☀️ 12 °C

I dag var det endelig blevet tid til vores 6 dages kajaktur. Vi havde afgang fra hotellet kl 7:10, hvor vi blev kørt ned til havnen, hvorfra vi skulle sejle med en båd ud til vores første lejrsted. I havnen så vi igen to havørne, de virker til at være over alt herude. De andre deltagere på vores tur var en familie fra England med 3 teenage børn, samt en yngre kvinde fra Vancouver. De virker alle meget naturinteresserede og selvhjulpne. På vejen så vi flere pukkelhvaler. Vi blev sat af på en lille ø kaldet Owl Island, som var der hvor vi skulle slå lejr. Efter vi havde sat teltet op, var vi ude på vores første kajaktur. Vi fik en grøn to-personers kajak. Første tur sejlede vi ud til en ø hvor vi fik middagsmad. Herefter sejlede vi en længere tur, hvor vi sejlede ind mellem små klippeøer. På turen så vi mange sæler og havørne. Hjemme på øen fik vi en varm kop kakao og en pause indtil aftensmaden. Vores guider står for alt madlavningen her, så vi slapper af når ikke vi sejler.Read more