Satellitt
  • Dag 4

Houtbaai, Simon's Town

11. august 2019, Sør-Afrika ⋅ ⛅ 13 °C

Vandaag naar houtbaai gereden, richting Kaap de goede Hoop, om de Chapman's Peak te rijden. Dit is een tolweg van 9 km lang, hoog langs de kust. Echt een prachtige weg. Er naar toe rijden was touwens ook al erg mooi. Van daaruit de punt overgestoken naar de andere kant om naar Simon's town te gaan om op Boulders Beach naar de pinguïns te gaan kijken. Er leeft een kolonie van zwartvoet pinguïns. Daarna terug naar Kaapstad naar Waterfront, de haven, om de boottocht naar Robben Eiland te gaan doen. Helaas werd deze gecanceld ivm een te ruige zee. Dat was een terleurstelling. In plaats daarvan met de auto naar de Tafelberg gereden. Als het weer het morgen toe laat gaat de lift weer open, nu vooral hopen dat het morgen helder is zodat we als nog naar boven kunnen voordat we verder rijden naar Hermanus.. Vanmiddag weer gezellig op een terras een biertje gedronken, daarna heerlijk in een visrestaurant gegeten.Les mer