Da was m dan (in Costa Rica)

March 21, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 12 °C

Dit was laatste weekje Costa Rica!
    We hebben de eerste paar kilometer van Cerro Chirripo gelopen, want de tocht naar de top inclusief overnachting op base camp bleek in november al gereserveerd te moeten zijn. De Andes wacht nog op ons gelukkig. Na een prachtige week San Gerardo de Rivas (prachtig = inclusief quarantaine en exclusief voedselvergiftiging die ik kreeg na een bord linguini waarbij de tor erg op een olijf leek) is het moeilijk te besluiten waar je nog verder heen gaat.

Monteverde is dé bestemming in Costa Rica, met een regenwoud met van die hangbruggen, waar elke toerist in de file staat op de hangbrug om 1 voor 1 hun spontane avontuurlijke vakantie foto te maken. Waarschijnlijk is het niet zo erg, maar we hebben het overwogen als praktische eindbestemming in de buurt van San José. Maar na veel churros te hebben gegeten besloten we toch terug de bergen in gegaan.

We verbleven in een erg koud hutje en zijn twee keer ‘s ochtends heeeel vroeg opgestaan om de quetzal te spotten. En we hebben hem gespot😍 Er is ook een video van maar deze wordt wel erg gepixeleerd als ik hem hier toevoeg. Gisteren hebben we ons in de mall nieuwe drip aangemeten en met verse kleding gaan we naar onze nieuwe bestemming. Drie keer is scheepsrecht, of vliegtuig recht, want met een negativo testo resultado is het ons eindelijk gegund om naar Chili te gaan (denk ik we zitten nog bij de gate). Er komt nog een dierenpost uit Costa Rica en een post van een speciale gastschrijver.