2e etappe

April 16, 2022 in the Netherlands ⋅ 🌙 8 °C

Winsum - Groningen 19 km

Vanmorgen wederom een heerlijk ontbijtje en een vervolg op de fotoshoot. Foto's uitgezocht zodat ze nabewerkt kunnen worden en de tassen weer gepakt. Vol goede moed gaan we naar Winsum. We parkeren de auto bij het treinstation en lopen naar het startpunt van vandaag, het eindpunt van gisteren. We weten dat dit een langere route gaat worden als gisteren. Tussen de weilanden door, langs de kanalen en sloten, komen we langzaamaan korter bij Groningen. Tussendoor wat eten en de route checken en weer door. Het boerenleven bestaat hier vooral uit akkerbouw. Een enkele keer koeien en een manege. Als we aan de rand van Groningen komen moeten we een brug over, we zien een plek waar eens een brug was, en nog 3 bruggen voor ons. Bij geen bericht rechtdoor? Geen stickers op de eerste brug. 2e brug, ruim een kilometer verderop, weer niks. We moeten toch hier ergens Groningen in dus besluiten deze brug te volgen. Autoweg zien we als we boven komen. Eronder door en over het fietspad dan. Inderdaad dat was niet de route, toch maar zo snel mogelijk weer op de route zien te komen. Inmiddels al ver voorbij de 19 kilometer die voor deze route staan maar 't kan niet meer ver zijn nu. Bij station Groningen Noord gekomen grap ik nog even dat we hier direct met de trein terug naar de auto kunnen. We zijn 1.5 uur vertraagt en Coos gaat er bij zitten. Nog een klein stukje, verder kan het niet zijn. Helaas, het blijkt toch niet zo makkelijk. We lopen weer verkeerd en besluiten de kortste weg naar de bushalte te pakken. Coos heeft honger en begint aan Jeroens broekspijp te hangen. Met de bus naar het treinstation en met de trein naar de auto. Die ov-kaart is echt een aanrader, net als de site Pieterpad.nl, waar blijkbaar alle wijzigingen in de route op staan. Je komt er vanzelf achter. Coos heeft wel wat te eten verdient en aangezien Jeroen zijn eten niet af wil staan, even een bakje voer halen bij de AH en dan de kortste weg naar huis.
    Moe maar voldaan komen we rond 22.30 uur thuis, zonder spierpijn en met nieuwe ervaringen en indrukken. Super trots op ons zelf!