1e etappe

April 15, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 8 °C

Pieterburen - Winsum 12 km
    Na een redelijk onrustige nacht maakt het ontbijt veel goed! Astrid heeft vanalles in huis gehaald om ons in de watten te leggen. Zelfs voor Coos lekkere kauwstaafjes en gedroogde kip.
    Na het ontbijt is het tijd voor een fotoshoot. Zoals al gezegd, Astrid is actief in de kunstzinnige sector, ook fotografie is een van haar passies. We ontmoeten haar man Wim, Jeroen vindt hem op iemand lijken van tv...
    Coos mag ook op de foto en terwijl Wim van Astrid commando's en aanwijzingen krijgt, blijven Jeroen en ik ook plakken.
    Mooi! Nu gaan we doen waarvoor we gekomen zijn, wandelen!
    Start route, foto maken en aan de gang!
    Van Pieterburen door de landerijen en kleine dorpjes, langs het water en over de bruggetjes richting Winsum. Van ons ontbijt hebben we ook een lunchpakket kunnen samenstellen en we maken tussendoor even tijd om dit op te eten.
    Na 3 uurtjes wandelen zijn we aangekomen bij de eindbestemming voor vandaag: het centrum van Winsum, het allermooiste dorp van Nederland volgens de ANWB. Lekker bier hebben ze er ook nog, wat hebben we het goed!
    Met de bus van Winsum terug naar Pieterburen, super fijne voorzieningen die ervoor zorgen dat je lekker kunt genieten van de omgeving. Terug in de B&B bekijken we de opties voor het eten vanavond, we kiezen voor een restaurant in Lauwersoog. Kunnen we meteen even de zee zien. Er is hier geen zandstrand, wel dikke slik en veel mosselen, schelpen en zeewier. Coos loopt zo door de blubber en heeft zwarte sokjes gekregen. Het is eb en redelijk helder weer. We kunnen Schiermonnikoog zien en na een wandelingetje en wasbeurt mag Coos ook mee het restaurant in. We zitten aan tafel als Jeroen zegt, ik weet op wie Wim lijkt... En laat een foto zien van Adrie, de politie agent bij New Kids. Ja hij lijkt er echt op. We zien het weer vloed worden en als onze buikjes weer vol zijn, gaan we terug naar de B&B. Lekker douchen en betijds naar bed.