Satellitt
  • Dag 45

3e etappe

28. mai 2022, Nederland ⋅ ⛅ 13 °C

Groningen - Zuidlaren 21 km

Na een prima ontbijtje met gebakken eitjes kunnen we er tegen aan!
    De bushalte is voor onze deur, dat is handig!
    Met de bus gaan we naar Groningen centraal om daar te starten. Coos heeft er ook al zin in en maakt meteen een nieuw hondenvriendinnetje. Ze heet Kyra en is 3 jaar. Komt die naam ons even bekend voor! De Boekelse Kyra maakt vriendinnen met onze kippen vandaag.

Wat een charmeur die Coos! Een paar keer vaker op de route sjanst ie met de teefjes en we merken aan hem dat hij vooral reageert op reutjes. Hij is natuurlijk bang dat hij niet meer het 'mannetje' is dan...

Deze etappe is heel anders dan de eerste twee. Meer bebossing, wat minder vlak en helaas ook wat minder mooi weer. Een klein buitje terwijl we in het bos lopen is goed te overzien.

We zagen vandaag een kleine sluis in werking om een bootje door te laten, de neven en nichten van Truus, we gingen van provincie Groningen naar provincie Drenthe, we hebben gelopen over nationaal park Drentse Aa, de eerste hunebedden zijn gespot en Coos heeft ze ook van boven en onder bekeken.

We eten wat in Zuidlaren en gaan met de bus terug naar onze b&b, de buschauffeur heeft blijkbaar haast. Hij kijkt niet zo nauw naar de verhoogde rijbaan afscheidingen, bokt er overheen en rijdt zo hard dat we niet de kans krijgen om op stop te drukken als we bijna bij onze halte zijn. Hij rijdt voorbij en we stappen de volgende halte maar uit. Nog even een klein buitje en we zijn terug. Lekker de douche in en morgen weer een nieuwe dag!