Dag 20 Manuel Antonio

June 22, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Door het nieuws van gister beginnen we de dag wat chaotisch en emotioneel. De twee die besmet zijn zullen vandaag de groep moeten verlaten en moeten naar een quarantaine hotel. We hadden iets voorbereid omdat het de 100e reisbegeleiding is van Marc en dat geven we daarom deze ochtend. Hij drukt ons op het hart dat ondanks dat dit vervelend is we alsnog moeten genieten van de dagen die we nog hebben, dat beloven we.
    Met een deel van de groep ga ik naar het National Parc Manuel Antonio, de chauffeur zet ons af bij het park. Het is een park het veel wilde dieren aan het strand. Het is groter dan gedacht en we lopen er een paar uur waar we veel dieren zien. We zien een luiaard, heel veel aapjes, herten, leguanen, slangen, hagedissen etc. In het begin lijkt het erg druk met toeristen, daar waren we voor gewaarschuwd maar verder in het park valt dat erg mee. Omdat de dieren hier zich al goed laten zien en we inmiddels ervaren zijn in het spotten en al veel hebben gezien hebben we geen gids. Terug lopen we over het strand ( helaas geen tijd meer om er ook te liggen) en zien we aapjes die heel dichtbij komen en totaal niet schuw zijn.
    We lunchen in het restaurant bij het park, zelf wat voor eten dan ook meenemen mag absoluut niet omdat aapjes het dan gaan afpakken en dit tot gevaarlijke situaties kan leiden. Na de lunch barst er een keiharde regenbui los, de eerste van vandaag. Daarna lopen we rustig terug en precies rond sluitingstijd komen we naar buiten.
    Er zijn allemaal toeristen winkeltjes en ik scoor een mooie souvenir. We doen dan een lekker verdiend drankje in het straat en pakken dan de bus terug naar het hotel. Ik ga nog even lekker afkoelen in het zwembad terwijl het gaat schemeren, het ultieme vakantie gevoel. S avonds eten we met zn 3en om de hoek bij de bar. Tijdens het eten komen en nog 2 aanwaaien en gaan we ook nog naar een cocktailbar in het straatje. We liggen er laat in maar het was een topdag waar we alles uit hebben gehaald.