Dag 19 naar Manuel Antonio

June 21, 2022 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag verlaten we het prachtige paradijs Corcovado voor een nieuwe bestemming. We pakken onze bagage in en ontbijten voor de laatste keer op deze mooie plek. Dan lopen we over het strand naar de boot. Het is een stukje wandelen langs de vloedlijn en goed oppassen dat de branding niet allemaal rotzooi tegen je aan spoelt. Dat lukt niet helemaal en ik krijg een boomstam en daarna een enorme vloedgolf tegen me aan. We lopen dan door de branding naar de boot. We varen terug naar havenplaatsje Sierpe, het water is rustig en het is lekker op de boot. Het feit dat we dit hoogtepunt van de reis achter ons laten en dat de reis aan het afbouwen is maakt dat ik het niet helemaal droog houd op de boot en dat ligt niet aan opspattend zeewater. Het is echt een prachtige reis met het ene na het andere avontuur en een hele fijne en gezellige vibe in de groep. Alles is tijdelijk en aan alles komt een eind, en dat vind ik moeilijk tegelijk vind ik dat voor zulke momenten er ook ruimte mag zijn.
    In Sierpe zien we onze chauffeur José weer met zijn bus en rijden we naar onze volgende bestemming. We maken een tussenstop bij een bezienswaardigheid; duizenden jaren oude stenen bollen, het is nog altijd een mysterie hoe die destijds zijn gemaakt. Onze bestemming van deze rit is Manuel Antonio een gebied aan de Pacifisdhe kust, we overnachten daar 2 nachten in een hotel in het stadje. We maken een lunchstop en komen kort daarna aan in het hotel. Deze kant van het land is wat toeristischer dan de Caraïbische kust. We komen aan in het hotel in het stadje rond een uur of 3. De middag chil ik bij het hotel in het zwembad. S avonds gaan we allemaal los van elkaar eten en drinken we cocktails. Er is vanalles aan horeca in het stadje en dat is voor de afwisseling ook wel eens leuk. De avond eindigt wel met een domper, onze reisleider Marc is al 2 dagen niet lekker en heeft nu een positieve test, ook een ander in de groep test positief. We schrikken allemaal erg en zijn ontdaan dat we ze moeten missen en dat dit betekent dat we niet meer een gezellig afscheid kunnen doen met zn allen.