Dag 22 naar Cederbergen

October 23, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 23 °C

We verlaten vandaag de luxe van de Oranjerivier en gaan naar de laatste campingplaats van deze reis. We hebben een lange reisdag voor de boeg waarbij we ook over de grens gaan. We verlaten Namibië voor Zuid-Afrika. We zitten wel 7 uur in de bus los van pauzes. De grensovergang gaat wel voorspoedig maar duurt alsnog wel een uur ongeveer. We hebben voor de lunch een stop in Sprongbok, daar halen we lunch in een supermarkt en worden inkopen gedaan voor de komende dagen kamperen.
    We zitten dan de rest van de middag in de bus. We zien het landschap enorm veranderen. De bergen zijn anders, veel grilliger en minder gestroomlijnd en alles is veel groener en minder stoffig.
    Het laatste stuk van de route is een stenenweg waar we maar 60 mogen. Het is een gehobbel en geschud en we zigzaggen door het berggebied.
    We komen om half 7 aan op de camping in Cederbergen. De camping ziet er Alpen-achtig uit, heel groen met gras op de campingplaatsen en met een rivier. Ook is de temperatuur veel lager. We zetten voor de laatste keer de tenten op en Mox gaat aan de slag met de voorbereidingen voor het eten. Een uurtje later is alles gefixt en kunnen we eten.
    Het koelt snel af als de zon ondergaat en we kruipen dicht rond het kampvuur.
    We drinken een lekker wijntje bij het eten en hebben daarna ook nog een fles Amarula die we snel leeg hebben dat houdt ons nog even warm. Maar we gaan vroeg de tent in ik ben blij met mn warme slaapzak en val snel in slaap.