Satellite
Show on map
  • Day 8

    Dag 8: Jubrise - Grimbergen

    August 7, 2017 in Belgium ⋅ ⛅ 23 °C

    Die eerste slok Grimbergen Blond van tap... wow. Wat was die lekker! Logisch ook na ruim 40km langs een kanaal gepeddeld te hebben. Vanaf het kanaal kon ik met iemand meefietsen (toevallig ook een provinciaal ambtenaar, maar dan van hier) door Brussel heen richting Grimbergen, heel handig en snel, en nu zit ik lekker op het terras voor de Grimbergse abdij. Het terras was vol en er kwamen twee Grimbergers, ik schat ergens in de 70, bij me zitten. Leuk en leerzaam gesprek mee gevoerd. Ik wilde hun tweede drankje betalen, maar uiteindelijk hebben ze mijn tweede drankje betaald... 🤔

    De route door Brussel ging via Molenbeek en Laken. Leuk om die verschillende gemeenten even te zien en onder het Atomium door te gaan. Nu nog een half uurtje tot de camping en dan heb ik er vandaag toch weer ongeveer 100km op zitten. 👍

    Morgen gaat de route door Mechelen en Antwerpen heen en daarna ga ik even kijken wat ik doe. Ik kan dan in twee dagen naar huis racen of nog een omweggetje maken. Ik weet het nog niet, en dat hoeft nu ook nog niet. 😊
    Read more