Siem Reap 3

February 21, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 25 °C

De derde dag in Seam Reap hebben we wat gas terug genomen. Tijd om de foto's van de tempels door te nemen, een wasje te doen en wat te relaxen. En de directe omgeving nog even wat beter te bekijken.
    Zo heeft de eigenaar van de homestay een eigen kleine crocodilefarm. Toen hij de wekelijkse lading vissenkoppen over de schutting gooide (letterlijk) vroeg ik wat hij er mee ging doen. Het blijkt om de eieren te gaan, dus niet om het vlees of de huid. Iig niet in eerste instantie. De eieren worden in Thailand verkocht. Weten we dat ook weer..

Nadat de oma van de familie een paar extra fietsen had geregeld voor ons konden we naar de berg Phnom Krom fietsen. Voor 5 dollar mocht je de tempel die er bovenop staat bezoeken, wij kwamen alleen voor het uitzicht. Dat was werkelijk schitterend! Huisjes aan de weg en op palen, rijstvelden, palmbomen, water, een paar pagodes en aan de horizon ook nog het Ton Le Sap meer. Lekker helder weer, dus genoeg te zien. Op de ene 'berg' na is het een enorm vlak landschap.

De temperatuur was te hoog, en de geleende fietsen te slecht, om nog veel verder te touren dus doken we een van de velen 'hammock bars' in. Heerlijk liggen tukken in een hangmat met uitzicht terwijl Dorine de grote verhalen van een aangehaakte Italiaan mocht aanhoren. Prima!

Terug in de homestay nog even een spelletje doen, de sunset meepakken, douchen, afscheid nemen van de familie en naar Siem Reap voor een hapje eten. En: de nachtbus richting Vietnam!