Kleine uitstapjes

December 30, 2018 in Brazil ⋅ 🌧 25 °C

Natuurlijk zijn we het huis ook al even uit geweest. Gisteren waren we al even in Campo grande, het plaatselijke winkelcentrum, samen met schoonbroer Gilmar. Lekker druk daar. Wel wat gewinkeld, maar uiteindelijk alleen koekjes gekocht. Daarna nog even wat gewandeld op zoek naar een leuke plek met koffie. Zie eerder geplaatste foto's. Zo kwamen we ook door de buurt waar Silvania lang gewoond heeft en naar school ging, en ook meermalen herkend werd op straat. Vriendelijke mensen ontmoet, toch blijft men ook op de hoede. Genieten en alert zijn, tegelijkertijd.

Gisteravond waren we nog even een drankje gaan doen met neef Vitor bij de lokale pizzeria. Beetje veel insecten daar, maar het biertje smaakte prima. Mooi was dat papa Eduardo ook aan kwam geschuifeld. Toch even een oogje in het zeil houden. Op de terugweg een ijsje meegenomen voor mama Olinda.

Vandaag, zondagmiddag, was zo goed als de hele familie er. Eerst even lekker wat gegeten in het huis en toen gezellig naar buiten met de kids en Gilmar en schoonzus Cida voor een lange wandeling. Erg leuk en mooi om te zien. Het lijkt wel of er aan alle bomen fruit groeit hier: bananen, verschillende soorten mango's, guave, groene kokosnoten en jaca(jackfruit). Ook verschillende vogels gezien en aparte insecten(een grote mier in een holletje?), maar vooral het mooie landschap en de verschillende huisjes bekeken. Gilmar en Cida hebben wat foto's gemaakt, uit voorzorg wil Silvania dat ik mijn telefoon thuislaat, want: 'Er kan vanalles gebeuren hier'... Genieten, maar alert blijven.

Op de terugweg riep iemand ons. Of we jacas wilden. Tuurlijk! Dus Gilmar en nicht Samara gelijk er naar toe om even later terug te komen met twee enorme jacas van beide zo'n 3 kilo. 'Obrigado! De nada!' (Dankjewel! Geen dank!) Ook nog geprobeerd verse mango's uit de boom te gooien met Gilmar en Vitor, helaas zonder succes. De jacas thuisgebracht net voordat de regen kwam. Mooie middag!