Vargem Alta

January 4, 2019 in Brazil ⋅ ⛅ 30 °C

Vrijdagmiddag hebben we een van de watervallen bezocht hier in de buurt. Erg mooie locatie. Vroeger was er ook een restaurantje bij, maar dat is al een paar jaar geleden gesloten. Het zwemmen bij de waterval werd te gevaarlijk, er schijnen mensen overleden te zijn. De plek ligt er nu verlaten bij. Wat op zich ook wel een mysterieus sfeertje creëert en de plek lekker rustig maakt. Leuk en mooi om te zien!

Savonds hebben we een wandeling gemaakt hier in de omgeving met Papa Schiavo, Diemas. Leuke huisjes in een mooi landschap. Het is een erg vruchtbare omgeving hier, veel verschillende fruitbomen, vooral bananen. Als een tros te groot wordt kan de tak afbreken en vallen. We kwamen een paar afgebroken takken met trossen tegen en Diemas vond er nog een paar goede rijpe bananen aan. Banaantje gegeten, zo van de boom. Check!

De avond ging verder in een lokaal eettentje. Gezellige en rustige plek met alleen maar locals. Het bier vloeide rijkelijk en, aangezien wij niet echt doordrinken, was het meeste voor papa Schiavo. Drie literflessen gekoelde Itaipava gingen er doorheen, en een glas cachaca (Braziliaanse rum). Heel zacht van smaak. Ik vond het best wel erg lekker eigenlijk. Ik ga eens met Silvania praten of we een flesje kunnen meesmokkelen naar NL. ;)