Pousada Aargau

January 18, 2019 in Brazil ⋅ ⛅ 27 °C

We wilden er even een weekendje tussenuit. De keuze viel op de bergen bij Pedra Azul. Het geboekte pousada (b&b) is gelegen op een rustige en mooie locatie in de bergen met uitzicht op 'de blauwe steen' waarnaar de streek vernoemd is. Het bleek van Zwitserse oorsprong en wordt gerund door vriendelijke mensen. Een perfecte rustplek en uitvalsbasis. Ik denk de mooiste plek waar ik ooit gelogeerd heb.

Het is een rijke, vruchtbare en mooie streek waar veel Italiaanse, Franse, Duitse en Zwitserse gelukszoekers zijn neergestreken toen Europa in oorlog was. Daar zie je veel van terug. In namen van restaurants en winkels, in architectuur, in de orde en netheid van alles. Op het pousada staan sparren en palmen naast elkaar. Tropische bloemen en planten in de tuin en een kleine Alpenweide achter het huis. Het beviel ons bijzonder prettig. Een klein Zwitserland midden in Brazilië.

Silvania klikte wel met het meisje van de receptie, die verrassend goed Engels sprak. De vader probeerde Duits met mij te praten. De vocabulaire was een beetje stoffig aan mijn kant, maar er zijn woorden uitgewisseld.

Het zou zo maar kunnen dat we nog eens terug gaan komen!