Satellit
Visa på kartan
  • Dag 25

Pedra Azul: Iets kortere wandeling

20 januari 2019, Brasilien ⋅ ⛅ 20 °C

Eigenlijk wilde ik nog wel iets actiefs doen en ik had gezien dat er wandelingen waren aan de voet van de Pedra Azul. Maandag was het Parque Estadual Pedra Azul gesloten, dus zondag moest het gaan gebeuren. Silvania had speciaal sportschoenen geleend bij de pousada, zodat we het avontuur samen aan konden gaan.

Om acht uur 's-ochtends zaten we al aan het ontbijt, we aten een beetje extra en kletsten nog wat, om daarna snel de auto in te springen. Je moest er namelijk wel vroeg bij zijn, er mogen namelijk maar 150 personen per dag wandelen daar. Dus wij komen om 9 uur daar bij die poort, je raad het al, toch te laat. Trilhas fechadas, trails closed, wandelpaden dicht. Ik baalde wel ff. Dat moeten we de volgende keer dus anders doen.

Maar goed, dan iig maar wel bij het vertrekpunt van de trails gaan kijken aan de voet van de berg. We zijn er nu toch. Dat bleek nog een pittige wandeling van 800 meter omhoog te wezen. Best wel leuk en zeker de moeite waard. Het tempo was wel errug laag. Ik denk dat we een volgende keer niet alleen eerder aan de poort moeten verschijnen, maar ook wat fitter.. :-)

Het Park bleek niet zo groot. Het is niet meer dan een plek om even uit te rusten voordat je weer naar beneden gaat. Het heeft een huisje met daarin wc's en een verzameling opgezette dieren. Twee stukken boom bieden huisvesting aan bijennesten. Er zijn flink wat grote tropische planten, onder andere bromelia's. Een bord met wat uitleg over de regio. Een rots met uitzicht. Een bankje om op te zitten. Ik denk dat dat het wel zo'n beetje was.

Het alternatief voor teleurgestelde trailzoekers is trouwens een ander park ietsje verderop, Parque Estadual Forno Grande, deze heeft namelijk geen bezoekerslimiet. Ondanks de ietwat beangstigende naam, een goed alternatief denk ik. Dus we hebben sowieso nog iets overgelaten voor een volgende keer!