Het avontuur is aan!

April 26, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 9 °C

Toen Silvania vroeg: 'Wat gaan we daar doen dan?', zei ik vrolijk: 'Avonturen beleven!'
    Het leuke daarbij is natuurlijk dat je niet vantevoren weet wat het avontuur is...

Dit sta ik te typen om 23:33 uur in een mooi toiletgebouw in Duitsland. We zijn dus op de plaats van bestemming aangekomen! Alleen wel 5 uur later dan gepland, maar ja, dat hoort bij avonturen beleven!

De dag begon met de nacht ervoor. Die was niet zo best, we sliepen pas laat. De wekker had moeite ons wakker te krijgen om 8 uur. Met de laatste dingen gepakt en in de auto stonden we wel exact om 12 uur in Rhenen om de camper op te halen bij Wim en Gea. Hun nieuwe tweedehands Rapido werd vrolijk aan ons voorgesteld en een stortvloed aan info over ons uitgestort. 'Maar als je het niet meer weet, whatsapp maar!' Okidoki, en daar gingen we, het avontuur tegemoet.

Die Rapido bleek niet zo rapido, zeker niet bergop in de Ardennen. Dus de geplande aankomsttijd liep wat op. Geen probleem, geen haast. We passeren de grens bij Maastricht: 'België!' Vlakbij het circuit Spa-Francorchamps de wagen even aan de kant gezet om wat te eten. Salade, rijst, feijão en een halve kip: lekker net als thuis!
    En door! Nog een uurtje tot de beoogde camping in Neuerburg. De stemming zit er goed in. Het landschap is prachtig. Weer een grens: 'Bundes republik Deutschland!'

En toen kwam het avontuur. Wie zoekt, zal vinden. Eerst al een heftige regenbui temidden van een stuk snelweg waar grote werkzaamheden waren. 3km smalle rijbaan, brede camper, veel regen, slecht wegdek, beetje stressvol, maar gelukt.
    Vervolgens een bordje: Umleitung. 5 minuten van de camping verwijderd heel de weg afgezet. Ok, wij omrijden dan maar. Het werd donker. Scherpe bochten. De weg werd smaller en smaller, totdat, dat meen je niet, bijna daar, weg weer afgezet! Open gebroken, geen asfalt meer.
    Dus: die grote zware camper (8m lang) moest gekeerd worden. In het donker, op een te smalle weg, geparkeerde auto's, sterke hellingproef, grind: alles. Wat een stress! Niet te doen. Maar.. wel gelukt. Stoom uit de oren en ook een beetje onder de motorkap vandaan. Gelukkig kregen we hulp van twee engelen van Duitse vrouwen, die ons zagen ploeteren, en is het helemaal goed gegaan. Halleluja!

Camping uiteindelijk gevonden. Gelijk gaan douchen. Gelijk slapen. Genoeg avontuur. We zijn in Duitsland. Klaar. :)