Satellite
Show on map
  • Day 1

    Heenreis

    December 16, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 8 °C

    Daar gaan we weer! Terug naar Brasil. Terug naar de (schoon)familie, samen genieten en het zonnetje zoeken. We hebben er zin in!

    De voorbereidingen waren dit jaar wat last minute vanwege de verhuizing en verjaardag van Sil op de dag voor vertrek. Maar wees gerust, de koffers zitten weer propvol kleding, chocola en cadeaus voor de familie. Om de koffer dicht te kunnen krijgen moest ik zelfs een gedeelte van mijn kleding achterlaten. Ach ja, die extra lange broek en trui ga ik toch niet nodig hebben!

    Lekker op tijd waren we met bus 470 mee naar Schiphol. Het voelde toch wel even spijtig om ons nieuwe huisje achter te laten voor de kerst. Zijn we net een beetje gewend en ingericht en dan vliegen we alweer weg van huis. Voor vier weken zelfs. Dus, tot volgend jaar huisje!

    Bij de incheckbalie hadden we gelijk even een uitdaging. Thuis op de weegschaal woog mijn koffer nog 18 kilo, daar woog hij opeens 28 kilo! Oeps, 5 kilo teveel. Bijbetalen bleek geen reëele optie (€100, ja dag!). Dus herpakken. De meest zware dingen in Silvania's bagage erbij en wat extra kleding in de handbagage. Nog een keer wegen: 24,4 kilo. Ik vraag aan de dame: 'Is er een marge?' Die was er niet, maar het was toch goed. :D We mochten door zonder bijbetalen. Ik zie het maar als verjaardagscadeautje voor Sil van KLM ;)

    De vlucht naar Frankfurt verliep soepel, de overstap met treintje naar de andere terminal ook. Bij de incheck naar Sao Paolo mochten we nog even de rij passeren. Waarom weten we niet, iets met 'groep 4'. Prima, gewoon doorlopen en stoeltje zoeken. De internationale vlucht was lang. Dat is nou eenmaal zo. Maar een diner, wat turbulentie, 3 films, wat spelletjes, een tukkie en een ontbijtje later zijn we er weer: Brasil!

    We moesten nog wel even een run maken over het immense vliegveld van Sao Paulo van de ene naar de andere terminal om gelukkig net op tijd met koffie in de hand (dat wel natuurlijk) bij de incheck aan te komen. Hierbij zat gelukkig alles mee qua bagage ophalen, douane, bagage wegbrengen en weer douane, anders was het echt kiele kiele geweest.

    Nu zitten we in vliegtuig 3. Silvania praat wat met de buurvrouw, ik tik mijn verhaaltje, de koffiekar komt dichterbij en Vitória ook.
    We zijn er bijna!
    Read more