Lisboa 1

September 13, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 28 °C

Premiero dia na Portugal! Eerste dag in Portugal!

Eindelijk is ons weekje vakantie begonnen. Vanochtend voorbereid thuis, vanmiddag gevlogen, vanavond genoten. Lekker! Zin in!

Eigenlijk wilden we de koffers al klaar hebben, maar dat is niet gelukt. Dus vanochtend gedaan, plus een wasje hier en een vaatwasje daar, enz enz. Toen moesten we nog even langs All4finance lopen voor een handtekening, dat gedaan, en snel door naar de bus. Linea recta naar Schiphol, in een keer naar de check-in en de gate, snel een bakkie doen en gelijk door het vliegtuig in.

Het vliegtuig was vol, en de handbagage moest helaas het ruim in. De vlucht verliep verder vlekkeloos. Bagage opwachten en naar buiten. Een jongen van het hostel kwam ons ophalen. Even wachten en wat contact over de ophaallocatie via whatsapp. Chauffeur bleek een brasileiro uit Minas Gerais. Silvania voelt zich gelijk thuis, het klimaat deed ook al Brazilliaans aan, dus dat gaat goed. Naar het hostel, kamer inchecken, korte broek aan en naar buiten.

Het idee was te gaan eten in Alfama, de oude volkswijk van de stad met veel kleine lokale restaurantjes en barretjes en slingerstraatjes en steile gladde hellinkjes. Maar ook een Brazilliaans restaurantje. Direct naast een busstation, maar met goed, brazilliaans eten. Twee prato executivo besteld, eentje kip en eentje picanha, en twee biertjes erbij. Lekker van genoten, alles opgegeten. Mousse de Maracuja als dessert toe en nog een koffie/cappucino. Helemaal goed.

Toen weer terug slingeren richting hostel. Onderweg op zoek naar een leuk plekje voor een afsluitertje. Hellinkje op, hellinkje af, twee blikjes guarana kopen, nog wat hellinkjes. Hee daar is het hostel alweer. Toevallig zit er een cafe naast, dus daar maar twee bier besteld. Lekker buiten opgedronken met een bordje kaas erbij. Prima bier, prima kaas. Er ontstond spontaan een gesprek met een Roemeen en Portugees, werd een beetje raar gesprek, Roemeen deed raar, Portugees ging sussen. De zaak ging sluiten, dus wij snel het hostel naar binnen.
    Boa noite!