Dag 12: Shoppen en kolibries

December 28, 2019 in Brazil ⋅ ☀️ 24 °C

We hadden geen vastomlijnd plan voor dit weekend. Ik had natuurlijk wel een beetje gekeken of er te doen was, maar wat we uiteindelijk wanneer gaan doen bekijken we dan ter plekke wel. Dat werkt het beste voor ons.

Na het prima ontbijt van vers brood en fruit zijn we het circuito afgereden en naar het stadje van Santa Teresa gegaan. Eerst wat rondgelopen op de plaatselijke versmarkt. Veel lokale groente en fruit, maar die hadden we niet nodig want in het chaletje kon er toch niet gekookt worden. Wel koffie gekocht van twee mannetjes. Schitterend stel. Een rappe kleine met een hoed en kromme rug en een wat slomere lange met een glazen oog. Jammer dat ik geen foto genomen heb.

Daarna wat winkels bezocht en wat geshopt, onder andere nieuwe slippers, een cadeautje voor Lucimar, wat vitaminen voor de hond van Edimar en een nieuwe hoed voor mij voor Ano Novo, nieuwjaar.

Ik had op de kaart een parkje gezien dus daar ook even heen gewandeld. Dat bleek vol te staan met levensgrote kerstmannen en andersoortige kerstgerelateerde dingen. Daar wat foto's gemaakt en daarna een sapje en een caipirinha gedronken bij een gezellig tentje om de hoek, wat ook gerund wordt door Italianen. Eten hebben we daar niet gedaan, maar bij de self-service om de hoek. Dat is de helft goedkoper en ook altijd prima.

We wilden nog wat shoppen maar de winkels waren dicht gegaan om 13 uur, dus dat ging niet door. Ik had wel een ander park gezien in de buurt wat wellicht wel leuk was, daar hadden ze ook vogels en dieren. Dus wij de auto opgehaald en daarheen gegaan.

Dat park bleek best redelijk groot te zijn en bleek ook gratis. We hoefden geen entree te betalen, maar er was dan ook niks te eten of drinken. Ook was niet alles open, maar er was nog genoeg te zien over. De naam van het park is Musea de Biologia Prof. Mello Leitão. Het biologiemuseum van professor Mello dus. Naast levende dieren, vogels, schilpadden en slangen, bevat het museum ook veel opgezette dieren.

De grote hit was echter de observatieplek voor kolibries. Tientallen kolibries vlogen af en aan en slurpten water uit hangende glazen flessen. Erg tof. Je kon heel dichtbij komen en dan stond je dus midden tussen het zoemende geluid van hun vleugels. Erg leuk!