Afficher sur la carte
  • Jour 14

Dag 13: Uitzicht en relaxen

29 décembre 2019, Brésil ⋅ ☀️ 26 °C

Dichtbij ons huisje was ook een mooi uitzichtpunt. Het heet 'Rampa de voo', wat letterlijk betekent als 'Helling van vlucht', of in het engels: 'Flightramp'. Ze doen ook aan zweefvliegen daar. De helling ligt hoog gelegen boven het landschap en bied een geweldig uitzicht. Adembenemend mooi. Ik was er even goed stil van.

De volgende stop was het oude kerkje uit 1912 dat iets verderop aan het circuit ligt. Dat betekent dat de eerste Italiaanse immigranten deze plek al ontdekt, omarmt en geëerd hebben met de bouw van hun schattige blauw-witte kerkje. Ook daar weer een fantastisch uitzicht over het landschap. De voordeur bleek open zodat we ook even binnen konden kijken naar het interieur.

Het werd tijd om te gaan lunchen dus wij weer op zoek naar een self-service. We vonden er een die open was op zondag en stampvol zat. Volgens mij doen de restaurants die wel open zijn erg goede zaken op zondag.

Aan de andere kant van het dorp was nog een uitzichtpunt. Omdat er verder niet veel te doen was in het dorp, zijn we daar ook maar even gaan kijken. Het uitzicht was wat minder spectaculair vergeleken met wat we eerder hadden gezien. Toch blijft het landschap boeiend om naar te kijken. Ook stonden er wat eucalyptusbomen daar, herkenbaar aan de loslatende schors. Het hout van deze boom wordt onder andere gebruikt voor meubels.

Onderweg naar ons huisje nog wat boodschappen gedaan, zodat we deze avond wel wat te eten zouden hebben in ons huisje. We lunchen hier zwaar, dus diner kunnen we overslaan. In plaats daarvan eten we dan het gewoon wat brood ofzo. En ondertussen kijken we een film op een van de vele filmkanalen.

Ook zijn we gestopt bij 'Casa de Espumantes' dat ook aan het circuit ligt. Dat is een wijngaard met winkel erbij. We hebben daar het eea geproefd en twee mooie flesjes meegenomen. Omdat er geen conserveringsmiddelen in de wijn zitten is de smaak veel verser, frisser en voller. Echt heel lekker gewoon. De wijn heeft hierdoor wel een houdbaarheidsdatum, dus deze moeten we niet jaren laten rijpen.
    En savoir plus