Dag 20: Barrerito Chopperia

January 5, 2020 in Brazil ⋅ ⛅ 31 °C

Na een dagje luieren had Silvania wel zin om even uit te gaan in Campo Grande. Ze had gehoord van een leuk barretje en wilde daar graag gaan kijken. Prima! Wij daarheen. We vonden het snel. Net achter het winkelgebied zijn er wat straten met barretjes en restaurants. Het is er savonds erg levendig en gezellig.

Chopperia Barrerito. Bij binnenkomst konden we letterlijk niet om de beveiliging heen. We moesten eerst entree betalen om daarna te worden gefouilleerd. Je gaat je bijna onveilig voelen, zoveel aandacht is er voor de veiligheid.

De Chopperia is een grote kroeg, aangekleed als boerenschuur met veel hout en een soort typische ingangspoort als entree. Het was nog niet erg druk en we vonden een goede plek om te zitten. Uiteraard een biertje besteld en ook maar een portie patat met baconsaus. Die saus had niet gehoeven, maar het stilde de lekkere trek toch wel behoorlijk.

Het leuke was dat er live muziek was . Het eerstje bandje was samba, dus vrolijke strandmuziek. Het
    tweede bandje sertanejo, dat is meer lokale dansmuziek. Toen kwam iedereen lekker los, dus veel dansen en meedoen. Wij uiteraard ook. Leuk om mee te maken en mee te beleven. Echt een gezellig feestje!

We gingen wat laat naar huis, het was al na twaalven. Daar aangekomen bleek het huis al geheel afgesloten aan de binnenkant. Tja, dus maar een beetje roepen. Papa dus uit bed getrommeld om de boel te openen. Gelukkig geen probleem, Papa blijft altijd lachen.

In de slaapkamer hadden we nog even flink last van een lastige vlieg. We kregen hem maar niet te pakken. Half uurtje bezig met dat kreng. Toen kwam er ook nog een andere ongenode gast voorbij (zie foto), die was gelukkig wat makkelijker te verwijderen. Ik heb al die miljoenen pootjes zo het huis uit, in de bosjes gegooid. Welterusten!