Vrijdag

July 15, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Eindelijk is het zo ver! Vakantie! Een weekje Duitsland is het geworden, in een bovenwoning in Mörlenbach, in het groene laaggebergte tussen Frankfurt en Keulen.
    We hebben er erg zin in!

Het is zo'n zes uur rijden met de auto, dus ik wilde eigenlijk voor tienen weg zijn. Dat was wel een realistische planning dacht ik. Uiteindelijk sliepen we langer dan gepland, moest het huis nog overhoop gehaald worden, auto ingeladen worden, een boodschapje gedaan, bloemen naar de buurvrouw, hond naar buiten, kind verschoond...

Rond half elf reden we weg in een heerlijk zonnetje op naar het avontuur. Ik voorin met Tabita, Sil en Matteo achterin. Navigeren en rijden gaat prima. Eén keer werd het wel even spannend toen mijn voorganger op de afrit zijn voorganger een kontje gaf, maar daar konden we gelukkig makkelijk omheen.
    Met de nodige pauzes, ik denk wel een stuk of 5, kwamen we pas rond 19.30 aan op bestemming. Zonder veel problemen, maar wel wat later dan gehoopt. Beetje file gehad nog. En we moesten onderweg nog ff de Lidl in, omdat we onze koeltas in de koelkast hadden laten staan. En op het laatst had Google Maps (of was het toch Alex Alex?) het nog even lastig met navigeren op de kronkelige bergweggetjes.

Ons wachtte in ieder geval een vrolijk en warm ontvangst van gastvrouw Karin, die ons gelijk een parkeerplek wees, hartelijk verwelkomde, hielp met baggage en het hele appartement liet zien. Of eigenlijk de bovenwoning. Lekker ruim, zeer schoon, en nog uitzicht ook.
    Ook had ze een kinderbed geregeld, die wij ook vergeten zijn, en haalde gelijk speelgoed voor Matteo tevoorschijn. Sil en Matteo smolten helemaal bij zoveel Duitse gemütlichkeit.
    We voelen ons gelijk thuis hier!