Sensō-ji tempel 🏯🏮

August 28, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 32 °C

Wanneer gaan we ‘tempelmoe’ worden, vragen wij ons af. In ieder geval vandaag nog niet. 🏯 Met de trein reden wij naar de wijk Asakusa, waar de Sensō-ji tempel te vinden is. 🚆 En rondom deze tempel ligt een van de eerste en oudste straatjes vol souvenierwinkels. Dus doei doei geld en kopen kopen kopen van eerste souveniertjes. 💵 🎎

De Sensō-ji tempel heeft waanzinnig mooie poorten waardoor je het tempelcomplex binnenloopt. 🏮Deze tempel heeft iets bijzonders, je kan een wens doen. Je schudt daarna met een zilveren koker en je haalt uit deze koker een stokje. Op dit stokje staat een getal (wel in het Japans, HELP!) en dit getal komt overeen met een laatje. Uit dit laatje haal je je ‘voorspelling’.🧧

Helaas had Tim een ‘bad fortune’. Om deze negatieve voorspelling te laten verwaaien moet je deze vastknopen aan een lijntje bij de tempel, zodat deze voorspelling letterlijk kan wegwaaien. 💨

Judith had een ‘regular fortune’. Dit is gemiddeld, want heb je echt mazzel dan heb je de ‘good fortune’. Als je deze hebt, mag je niet arrogant gaan worden. Anders komt je voorspelling zeker niet uit. Wat er precies gebeurd met de ‘regular fortune’ werd ons niet helemaal duidelijk. We hebben iig deze voorspelling meegenomen om hem later nog eens terug te lezen. 📖 🧧