Let’s ride with us 🚐

October 5, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Het is weer een reisdag. Van Noosa naar Byron Bay, met een detour via de Glasshouse Mountains (op aanraden van Ineke). ⛰️ 🛣️Wat doen wij dan op zo een dag?

- 7:00 wakker worden. Het is in de ochtend lekker fris dus het liefst draai je nog even om. Maar tijdens een reisdag hebben we elke minuut nodig dus gaan we er snel uit. ⏰
    - het bed wordt omgebouwd tot een bank/zitconstructie. Met wat passen en meten verloopt dit proces soepel. We hebben hier al wat ervaring mee opgedaan (flinke blauwe plekken en hier en daar de magnetron per ongeluk aanzetten) 🛏️
    - Ontbijtje! Het leven in een campervan geeft ons de optie om lekker havermoutje te maken🤍 Ondertussen zet Tim buiten alles klaar voor het buitenontbijtje ☕️ 🧃
    - Na het ontbijtje met een zonnetje op je gezicht moeten we toch echt afwassen… Het hoort erbij en is zeker niet ons favoriete moment van de dag.. 🧽
    - tandenpoetsen, opruimen, alles wat los ligt in de auto in een kastje of laatje stoppen, afval wegbrengen.
    - alle kabels loskoppelen (eigenlijk alleen stoom en soms vullen we de watertank)
    - Slippers omruilen voor schoenen. Rijdt toch net even wat fijner en we kunnen op pad! Het is 9:00 willen we kunnen wegrijden. 🚐

Snel verlaten wij de M1 en rijden wij (bewust) over de kleinere landweggetjes. Met hier en daar een flinke klim van 20% omhoog geniet Berry van deze route (en wij ook). We stoppen bij Glasshouse Mountains lookout en genieten van deze omgeving en een welverdiende snack. ⛰️ 🍫

We rijden daarna verder, toch wel weer de M1 op (we willen graag een beetje op tijd op de volgende camping zijn). En na goed een uur tijden is het tijd voor lunch! We vinden een 7 Eleven (in Japan was deze winkel een van de beste winkels voor snel wat eten of drinken) en scoren hier onze lunch. De sushi is hier wel wat anders. Waarom zoveel mayonaise Australië?! 🍣

Het laatste uurtje rijdt soepel weg. De tijd verspringt een uurtje vooruit en rond 15:00 komen we aan in Byron Bay. Op het moment dat wij Byron Bay in rijden vragen wij ons af wie er een fles wijn heeft opengetrokken. We ruiken een dringende alcohol lucht. Tot wij achter ons kijken en zien dat er 1 blikje bier de rit niet heeft gered. Berry is al begonnen aan een welverdiend biertje en hij ruikt nu naar een kroeg. 🍻

We rijden de camping op, parkeren Berry en koppelen het stroom aan. En dan is het tijd voor Byron Bay. We zitten vlakbij het centrum en dat laten wij ons geen twee keer vertellen. We pakken een terrasje, dwalen wat rond door de straatjes, genieten van de zonsondergang en we besluiten Japans te eten als avondeten. 🍛🍜