Markt van Dong Van 🫣

October 22, 2023 in Vietnam ⋅ ☀️ 17 °C

We hebben geluk. Het is zondag in Dong Van en dat betekent dat er markt is. Van heinde en verre komen mensen om hun koopwaar te slijten. En het was me een spektakel.

Bij aankomst op de markt wordt er eerst gegeten. Het is nog erg vroeg als er volle tafels "zwarte kip" 🐔 zitten weg te hakken. De meesten drinken er ook bier 🍺 bij. Wij hebben gelukkig al ontbeten.

Op de markt vinden we alles wat je maar kunt wensen. Veel groente 🥒 en fruit 🍊 maar bijvoorbeeld ook kruiden 🌿 en kleding. 🥻

Er is zelfs een dierenmarkt waar je levende varkens 🐖 en koeien 🐃 kunt kopen. Vooral om met Kerst en Oud en Nieuw op te eten. Zo werden varkens aangeleverd in plastic zakken. Om vervolgens ook weer vastgebonden achter op een motor met de koper mee te gaan. Daar werden we wel een beetje triest van.

Maar we genieten vooral van alle geuren en kleuren die de markt ons brengt. En van de oude kleine vrouwtjes die door magie vliegensvlug 💨 door de menigte bewegen. Ok, misschien slaan en porren ze soms ook om zich heen.

We waren echt even helemaal aan de andere kant van de wereld. 🌏