Van Thôm Tha tot Dong Van ⛰️

October 21, 2023 in Vietnam ⋅ 🌙 17 °C

Dag 2 van onze trip in het noordelijkste stukje van Noord Vietnam (de Ha Giang regio). Vandaag hadden wij weer een goed en vol programma op de planning staan. Gelukkig worden wij rond gereden (voelt heel luxe en is vooral de veilige en comfortabele optie hier). Dus veel hoeven we niet te doen. Vooral genieten van de bergen. Heel veel bergen en bergpassen gaan wij vandaag zien. Geen straf!

Vanaf onze homestay rijden we praktisch direct de hoge bergen in, YES! ⛰️ 🚘

Tam Son - Lung Tam - Meo Vac, het zal je niet veel zeggen. Maar dit zijn (volgens mij) de uitzichtpunten en de passen die we allemaal gezien hebben. Net als Quan Ba ​​Heaven Gate waar je een waanzinnig uitzicht hebt over zowel aan de rechter- als de linkerkant bergen ⛰️

De lunch kunnen ze hier in Vietnam goed. Als wij niet zonder een local waren gegaan, hadden wij hier zelf niet snel plaats genomen. We krijgen vers en mega lekker eten voorgeschoteld (denk aan ei 🍳, bamboe, rijst 🍚, spinazie 🥬 en de bekende springrolls) Wij zitten hier als enige toerist. Nou dan weet je dat je goed zit 😊

Na de lunch blijven wij door deze adembenemende landschappen rijden en stoppen wij ook bij Lao Xa ancient Hmong village. Op 500 meter van de Chinese grens af ligt hier een prachtig authentiek dorpje. 🏘️ Ze spreken hier hun eigen taal en qua uiterlijk is het een prachtige mix tussen Vietnam en Chinees. Maar gemakkelijk de grens oversteken met China kan nu even niet meer zo makkelijk. 🇻🇳 🇨🇳

Van sommige dingen zijn we alweer de naam vergeten, de uitzichten blijven adembenemend mooi en de lucht voelt hier helder en schoon. Helaas op soms een groep, tikkeltje wat asociale toeristen na, die de boel flink vervuilen qua herrie en troep. Daar proberen we dan soms door heen te kijken.