Ha Long Bay 🌄

October 24, 2023 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Het was nog vroeg toen we vanochtend in Hanoi opgehaald werden voor een trip naar Hai Phong. Daar gingen we aan boord voor onze cruise 🚢 door Ha Long Bay.

Ha Long Bay is een baai met 1969 kalkstenen eilanden. Samen vormen ze een geweldig schouwspel. Sinds 2000 is het Unesco werelderfgoed.

De baai leent zich uitstekend om per cruise te ontdekken. Wij gaan aan boord van Indochine Cruise. Het is allemaal net even wat te luxe. Zo missen we bijvoorbeeld onze plastic krukjes maar we gaan zeker niet klagen. 😉

In de middag stapten we in een kayak 🚣 en dat bleek een schot in de roos. We peddelden naar de Bat Cave waar we "onder" een eiland door voeren. Op sommige momenten leken we de baai wel voor onszelf te hebben! Het was fantastisch om laag vanaf het water de eilanden te bewonderen.

Teruggekomen op de boot was er de gelegenheid om te zwemmen 🏊 in de baai. Dat moest weliswaar met een zwemvest, maar dat mocht de pret niet drukken. We lagen als eerste in het water en het was genieten!

Vanaf het "sundeck" bovenop de boot hebben we een mooi uitzicht op de zonsondergang. 🌄 Het leek te bewolkt om daar iets van mee te pikken maar het trok op de meeste plekken toch nog open en dat was geen half werk.

Op de boot wordt een 4-gangendiner geserveerd. We missen onze stokjes en de Vietnamese keuken maar we smullen er wel van!

Ik kan niet wachten op morgen want dan gaan we dit gewoon nóg een dag meemaken! 🙌🏻